Ons team

Team

Henrieke Klein Geltink

Leerkracht groep 1/2

Het liefst werk ik met jonge kinderen. De spontaniteit en eerlijkheid en constante behoefte de wereld te ontdekken trekt mij het meest. Op dit moment ben ik leerkracht van groep 1/2 . We denken bij het begin van de nieuwe thema’s met de kinderen na over wat we al weten. Maar vooral over wat we nog willen leren en ontdekken. Daarom kiezen we ook onderwerpen die dicht bij de belevingswereld van de kinderen liggen en hen bezighouden. Op deze manier verhogen we de betrokkenheid van de kinderen. 

Team

Andrea Cuperus

Leerkracht groep 1/2, 3 en 4

Het motto ‘leerkracht, elke dag anders’ klopt helemaal. Hoewel we in de groep een planning en regelmaat hebben, is geen een dag hetzelfde. En dat maakt het onderwijs zo mooi. Kinderen komen elke dag anders (blij, minder blij, moe….) binnen en de dynamiek tussen de kinderen onderling en de leerkracht wisselt daardoor. Hier flexibel mee om gaan is een pre en vind ik een super uitdaging. Maar zolang de basis goed is, komt de rest ook.

Team

Annika Kempers

Leerkracht groep 5

Met veel plezier ben ik leerkracht van groep 3. Ik geniet ervan om de kinderen te begeleiden in hun leesproces en samen met hen de weg te bewandelen naar sterke, zelfstandige lezers! In groep 3 is het genieten, hard werken, plezier hebben en ruimte creëren voor spelend leren en een rijke leeromgeving. Door rust en structuur komen de kinderen tot leren en zo zorgen wij met elkaar voor een fijne groep! 

Team

Hanneke Broers

Leerkracht groep 3

Ik geniet ervan om kinderen te zien groeien en ontwikkelen. In de klas bied ik kinderen de ruimte en het vertrouwen om vanuit hun eigen motivatie en talenten, te leren, ontdekken en onderzoeken wie ze zijn. Ieder kind in de klas hoort erbij en mag er zijn op zijn of haar eigen manier!” 
Daarbij vind ik een nauwe samenwerking met collega’s en ouders belangrijk. Op die manier kunnen we de kinderen zo goed mogelijk begeleiden in hun leerproces en persoonlijke ontwikkeling.  Ik zoek (met een onderwijskundige, kritische blik)  naar hoe we ons onderwijs nóg beter kunnen maken. 

Team

Inge Kollau

Onderwijsassistente

Als onderwijsassistent werk ik dagelijks in groep 3 en 3/4. 
Ik geniet van hun nieuwsgierigheid, enthousiasme en van de stappen die ze zetten in hun ontwikkeling. Om kinderen tot leren te brengen is een goede sfeer erg belangrijk, dat heeft voor mij prioriteit. Elk kind moet zich thuis en gehoord voelen op school. 
Ik kom elke dag met plezier naar school en ben elke dag weer nieuwsgierig wat de dag mij brengt. 

Team

Janneke Kremers

Administratief medewerker

Team

Jelisa Keurentjes

Leerkracht groep 6

Wat bij mij centraal staat is het ontdekken van wie je bent. Ontdekken waar je goed in bent of wat je juist lastig vindt. Vallen en opstaan. Dat kinderen zeggen: ‘Ik kan het nog(!) niet’ en inzien welke stappen ze zetten om te groeien. Ik ben een leerkracht voor álle kinderen.  
Bij dit ontdekken past ook het ontdekken wie God voor hen is en kan zijn. De alledaagse (groeps)gesprekken met kinderen, maken het voor mij uniek en bijzonder om juf te zijn. Daarin kun je ècht van elkaar leren. De kijk van kinderen op de wereld is zo anders dan die van ons als volwassene. Genieten, dat is wat ik dagelijks doe! 

Team

Hennie Tollenaar

Leerkracht groep 8

Ik werk inmiddels 17 jaar in het onderwijs. Dat is een goede keuze geweest omdat ik nog steeds elke dag met veel plezier naar mijn werk fiets. Het lesgeven geeft mij energie. Met kinderen omgaan is voor mij heel belangrijk. Zij staan aan het begin van hun leven, hebben veel vrijheid en kunnen nog onbevangen genieten van alles wat er op hun pad komt. Mooi om te zien hoe elk kind anders is, anders ontwikkelt en anders reageert op bepaalde dingen. Ik vind het een eer dat ik een jaar en soms twee jaar deze kinderen mag lesgeven en dicht betrokken ben bij hun ontwikkeling.

Team

Lianne Medema

Directie

Sinds maart 2021 ben ik schoolleider op CNS De Plataan. Na een fusie mag ik met het team bouwen aan gezamenlijkheid. Het is mijn taak om talenten van elk teamlid zo af te stemmen dat de onderwijskwaliteit op De Plataan versterkt wordt. In elke groep en voor elke leerling. 
 
Als schoolleider ben ik regelmatig ‘het gezicht’ van De Plataan. Ook in communicatie naar ouders toe. Ik vind het belangrijk dat een ieder die met de school te maken heeft zich welkom voelt en gehoord wordt. Daarmee hoop ik dat u zich te alle tijden welkom voelt om contact met me op te nemen! 

Team

Margriet Kieft

Leerkracht 1/2

Mijn naam is Margriet Kieft en ik geef met veel plezier les aan groep 1/2. 
Vooral het spontane van jonge kinderen maakt het werken met deze leeftijdsgroep zo mooi. Je merkt aan kinderen dat ze graag van alles willen leren, of het nu een koprol, rekenen, taal of muziek is. De drang om te leren is van nature aanwezig. De kinderen geven me veel energie en omdat ze zeggen wat ze denken, sturen ze een les soms een heel andere kant op. Wat overigens ook weer heel boeiend kan zijn. Het is mooi om een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de jonge kinderen!! 

Team

Nanda Hallers

Leerkracht groep 1/2

Mijn naam is Nanda Hallers. Bij ons in de kleutergroep beginnen ze aan hun lange schoolloopbaan. Hoe belangrijk is het dan dat ze zich prettig en ontspannen voelen, gezien door de leerkracht. Mooi is het volgen van hun ontwikkeling en te kijken wat het kind nodig heeft om te leren en te leven. Kleuters zijn spontaan, eerlijk, en klaar om de wereld te gaan ontdekken. Deze speurtocht mag ik, samen met mijn collega’s begeleiden. 

Team

Petra Hoogeweg

Leerkracht groep 7

Dit jaar ben ik leerkracht in groep 7. Het is mooi om te zien dat kinderen belangstelling beginnen te krijgen voor elkaar, dat ze overeenkomsten zien van elkaar maar ook de individuele verschillen en dat je daar juist gebruik van kunt maken. Ieder kind is uniek. Ze ontdekken waar hun talent zit en ook wat er nodig is om goed samen te werken en gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Het is fantastisch om de kinderen allerlei vaardigheden en kennis mee te geven voor de toekomst. 

Team

Stijn Aarts

Vakleraar bewegingsonderwijs

Binnen mijn lessen bouw ik graag een band op met de leerlingen door af en toe een grapje of een plagerijtje. Vertrouwen is de voorwaarde, vertrouwen in mij en in elkaar, want alleen met vertrouwen kunnen wij een veilig en plezierig leerklimaat neerzetten voor elke leerling. Verder probeer ik, doormiddel van sport, normen en waarden over te brengen die belangrijk zijn in het dagelijks leven. Binnen de beweegvormen gaan we bezig met respect, acceptatie, samenwerken en ontwikkeling, grenzen verleggen. Iedereen is anders en dat komt binnen sport mooi naar voren; hoe gaan we om met onze verschillen, waar ligt ieders talent en hoe kunnen we ieders talent inzetten binnen de les? Binnen mijn les is balans tussen structuur maar en een vrije sfeer waar iedereen zichzelf mag zijn. 

Team

Tessa van Almkerk

Leerkracht groep 6

Sinds het schooljaar 2022/2023 ben ik werkzaam op de Plataan. Ik krijg energie van het werken met kinderen, met name door de groei die ze meemaken. Het doet mij goed om de blije en trotse gezichten te zien wanneer het lampje gaat branden. In 2024 hoop ik de master Gedragspecialist af te ronden, met als doel dat ik daardoor nog meer handvatten heb om elk kind gezien en gehoord te laten voelen in mijn klas en in de school. 

Team

Anne Arentsen

Intern begeleider

Team

David de Baar

Leerkracht groep 7

Nooit gedacht dat ik ooit leerkracht zou worden Dat was toch niets voor mij, ik wilde mijn eigen supermarkt! Zo’n acht jaar was ik bedrijfsleider bij de grootste grutter van het land. Deze leuke, uitdagende baan bleek toch te weinig betekenisvol voor mij.  
De droom startte na een periode waarin ik naar Afrika ging. In Ghana werd een computerschooltje gestart om jonge kinderen ICT-vaardigheden te leren en daar voelde ik mij helemaal op mijn plek. Geweldig! Toen in terugkwam in Nederland ben ik direct gestart met de PABO. Het overdragen van kennis en vaardigheden vind ik mooi. Regelmatig kom ik nog in de supermarkt en kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik met veel energie en inzet in de winkel heb ingezet. Ik ben een leerkracht en dat wil ik blijven ook. 

Team

Marieke van der Vinne

Leerkracht groep 4

Mijn allereerste jaar voor de klas en ik voel mij helemaal op mijn plek. Elke dag is een feestje en dat probeer ik ook echt in mijn klas te creëren door het met elkaar gezellig te hebben en veel lol te maken met elkaar. Daarbij vind ik het belangrijk dat de kinderen zich veilig voelen, op school, in de klas, bij elkaar en bij mij. Elke dag weer doe ik mijn best om ieder kind écht te zien en een band met ze op te bouwen. Daarnaast probeer ik de kinderen te helpen in een weg naar hun toekomst, waarbij we onze talenten ontdekken en elkaar hier ook bij aanmoedigen. Ik hou van muziek en breng dan ook mijn gitaar de klas in, waar we vaak ’s ochtends mee starten, samen met God.

Team

Willem Oostrom

Congiërge

Het meeste werk doe ik achter de schermen. Taken die ik vervul zijn o.a. kopieer- en scanwerk, maken van nieuwsbrieven en schoolgidsen. Veel computerwerk. Ook koffie- en thee, postverwerking, aannemen telefoongesprekken, opvangen monteurs, lamineren, kleine onderhoudsklussen, storingen doorgeven, bestellingen doen enzovoort enzovoort. Veelal ben ik dan het eerstelijns contact en neem zo veel werk uit handen.