Ons team
Henrieke Klein Geltink
Leerkracht groep 1/2
Het liefst werk ik met jonge kinderen. De spontaniteit en eerlijkheid en constante behoefte de wereld te ontdekken trekt mij het meest. Op dit moment ben ik leerkracht van groep 1/2 . We denken bij het begin van de nieuwe thema’s met de kinderen na over wat we al weten. Maar vooral over wat we nog willen leren en ontdekken. Daarom kiezen we ook onderwerpen die dicht bij de belevingswereld van de kinderen liggen en hen bezighouden. Op deze manier verhogen we de betrokkenheid van de kinderen.
Andrea Cuperus
Leerkracht groep 4 e.a.
Het motto ‘leerkracht, elke dag anders’ klopt helemaal. Hoewel we in de groep een planning en regelmaat hebben, is geen een dag hetzelfde. En dat maakt het onderwijs zo mooi. Kinderen komen elke dag anders (blij, minder blij, moe….) binnen en de dynamiek tussen de kinderen onderling en de leerkracht wisselt daardoor. Hier flexibel mee om gaan is een pre en vind ik een super uitdaging. Maar zolang de basis goed is, komt de rest ook.
Inge van der Linde
Leerkracht groep 8 e.a.
Ik ben dit schooljaar nieuw op de Plataan en sta voor verschillende groepen. Ik hecht aan rust in de groep en aan een fijne sfeer waarin alle kinderen zich kunnen ontwikkelen en waar ze samen verantwoordelijk voor zijn. Ik kan er enorm van genieten als kinderen groei doormaken op welk vlak dan ook, cognitief en sociaal emotioneel. Daarnaast ben ik een echte leesjuf en is het mijn missie om alle kinderen aan het lezen te krijgen.
Laurens Verheul
LIO/leerkracht groep 1/2
Mijn naam is Laurens Verheul. Dit schooljaar 2025/2026 mag ik mijn LIO-stage lopen in groep 1/2. Werken met kleuters vind ik het leukst, ze zijn onbevangen en zo enthousiast om nieuwe dingen te leren en te ontdekken. Hoe klein ook, alles is interessant. Het ontwikkelen van kennis en vaardigheden doen we in de kleuterklas vooral spelenderwijs binnen een thema. Ik vind het belangrijk dat leerlingen elke dag met plezier naar school gaan en om aandacht te hebben voor zaken die zij belangrijk vinden.
Inge Kollau
Onderwijsassistente
Als onderwijsassistent werk ik dagelijks in groep 3 en 3/4.
Ik geniet van hun nieuwsgierigheid, enthousiasme en van de stappen die ze zetten in hun ontwikkeling. Om kinderen tot leren te brengen is een goede sfeer erg belangrijk, dat heeft voor mij prioriteit. Elk kind moet zich thuis en gehoord voelen op school.
Ik kom elke dag met plezier naar school en ben elke dag weer nieuwsgierig wat de dag mij brengt.
Jelisa Keurentjes
Leerkracht groep 7
Wat bij mij centraal staat is het ontdekken van wie je bent. Ontdekken waar je goed in bent of wat je juist lastig vindt. Vallen en opstaan. Dat kinderen zeggen: ‘Ik kan het nog(!) niet’ en inzien welke stappen ze zetten om te groeien. Ik ben een leerkracht voor álle kinderen.
Bij dit ontdekken past ook het ontdekken wie God voor hen is en kan zijn. De alledaagse (groeps)gesprekken met kinderen, maken het voor mij uniek en bijzonder om juf te zijn. Daarin kun je ècht van elkaar leren. De kijk van kinderen op de wereld is zo anders dan die van ons als volwassene. Genieten, dat is wat ik dagelijks doe!
Hennie Tollenaar
Leerkracht groep 8
Ik werk inmiddels 17 jaar in het onderwijs. Dat is een goede keuze geweest omdat ik nog steeds elke dag met veel plezier naar mijn werk fiets. Het lesgeven geeft mij energie. Met kinderen omgaan is voor mij heel belangrijk. Zij staan aan het begin van hun leven, hebben veel vrijheid en kunnen nog onbevangen genieten van alles wat er op hun pad komt. Mooi om te zien hoe elk kind anders is, anders ontwikkelt en anders reageert op bepaalde dingen. Ik vind het een eer dat ik een jaar en soms twee jaar deze kinderen mag lesgeven en dicht betrokken ben bij hun ontwikkeling.
Charlie Nieuwenburg
Leerkracht groep 5
Sinds schooljaar 2024-2025 werk ik, met veel plezier, in groep 5. Iedere dag is anders, en dat maakt het werken met kinderen zo leuk! Hoeveel ze groeien in één jaar tijd, wat ze allemaal wel niet mogen leren en met welke verhalen ze naar school toe komen. Of wanneer het kwartje valt na wat uitleg en nadenken en je ziet een blij gezicht, dat zijn voor mij de mooie momenten aan het leerkracht zijn!
Nanda Hallers
Leerkracht groep 1/2
Mijn naam is Nanda Hallers. Bij ons in de kleutergroep beginnen ze aan hun lange schoolloopbaan. Hoe belangrijk is het dan dat ze zich prettig en ontspannen voelen, gezien door de leerkracht. Mooi is het volgen van hun ontwikkeling en te kijken wat het kind nodig heeft om te leren en te leven. Kleuters zijn spontaan, eerlijk, en klaar om de wereld te gaan ontdekken. Deze speurtocht mag ik, samen met mijn collega’s begeleiden.
Rina Mentink
Leerkracht groep 4
Voor mij is het zien van kinderen heel belangrijk. Wie ben je? Wat wil je worden? Waar kom je vandaag? Waar ga je naartoe? Als je lekker in je vel zit en met plezier naar school komt, lukt leren ook veel beter. Daarom vind ik het belangrijk om een dag samen te beginnen en te eindigen. Hoe kom je binnen? Hoe ga je naar huis? Daarnaast zijn de dingen die je op school leert ook belangrijk. Rekenen, spelling, taal, wereldoriëntatie en schrijven dragen ook bij aan de ontwikkeling van wie je bent. Wat lukt je wel en wat vind je moeilijk? Wat vind je leuk en wat vind je stom? Deze afwisseling vraagt soms veel van een leerkracht, maar daar kan ik heerlijk van genieten. Iedere dag is anders en dat maakt het werk leuk. Zij leren dingen van mij en ik leer dingen weer dingen van de kinderen.
Petra Hoogeweg
Leerkracht groep 7
Dit jaar ben ik leerkracht in groep 7. Het is mooi om te zien dat kinderen belangstelling beginnen te krijgen voor elkaar, dat ze overeenkomsten zien van elkaar maar ook de individuele verschillen en dat je daar juist gebruik van kunt maken. Ieder kind is uniek. Ze ontdekken waar hun talent zit en ook wat er nodig is om goed samen te werken en gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Het is fantastisch om de kinderen allerlei vaardigheden en kennis mee te geven voor de toekomst.
Stijn Aarts
Vakleraar bewegingsonderwijs
Binnen mijn lessen bouw ik graag een band op met de leerlingen door af en toe een grapje of een plagerijtje. Vertrouwen is de voorwaarde, vertrouwen in mij en in elkaar, want alleen met vertrouwen kunnen wij een veilig en plezierig leerklimaat neerzetten voor elke leerling. Verder probeer ik, doormiddel van sport, normen en waarden over te brengen die belangrijk zijn in het dagelijks leven. Binnen de beweegvormen gaan we bezig met respect, acceptatie, samenwerken en ontwikkeling, grenzen verleggen. Iedereen is anders en dat komt binnen sport mooi naar voren; hoe gaan we om met onze verschillen, waar ligt ieders talent en hoe kunnen we ieders talent inzetten binnen de les? Binnen mijn les is balans tussen structuur maar en een vrije sfeer waar iedereen zichzelf mag zijn.
Tessa van Almkerk
Leerkracht groep 6
Sinds het schooljaar 2022/2023 ben ik werkzaam op de Plataan. Ik krijg energie van het werken met kinderen, met name door de groei die ze meemaken. Het doet mij goed om de blije en trotse gezichten te zien wanneer het lampje gaat branden. In 2024 hoop ik de master Gedragspecialist af te ronden, met als doel dat ik daardoor nog meer handvatten heb om elk kind gezien en gehoord te laten voelen in mijn klas en in de school.
Anne Arentsen
Kwaliteitscoördinator
Heel belangrijk vind ik het dat alle kinderen zich veilig en fijn voelen op school en dat zij goed onderwijs krijgen. In mijn rol als intern begeleider/ kwaliteitscoördinator onderzoek ik voortdurend met collega’s de onderwijspraktijk met als doel om alle leerlingen optimaal tot leren te laten komen. Hierbij heb ik een ondersteunende en coachende rol waarbij het mijn passie is om leerkrachten, kinderen en ook ouders te helpen, zodat kinderen zich goed kunnen ontwikkelen. Samen met collega’s, ouders en eventueel zorgverleners zoek ik graag naar wat het beste is voor ieder kind.
David de Baar
Leerkracht groep 3
Nooit gedacht dat ik ooit leerkracht zou worden… Dat was toch niets voor mij, ik wilde mijn eigen supermarkt! Zo’n acht jaar was ik bedrijfsleider bij de grootste grutter van het land. Deze leuke, uitdagende baan bleek toch te weinig betekenisvol voor mij.
De droom startte na een periode waarin ik naar Afrika ging. In Ghana werd een computerschooltje gestart om jonge kinderen ICT-vaardigheden te leren en daar voelde ik mij helemaal op mijn plek. Geweldig! Toen in terugkwam in Nederland ben ik direct gestart met de PABO. Het overdragen van kennis en vaardigheden vind ik mooi. Regelmatig kom ik nog in de supermarkt en kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik met veel energie en inzet in de winkel heb ingezet. Ik ben een leerkracht en dat wil ik blijven ook.
Willem Oostrom
Congiërge
Het meeste werk doe ik achter de schermen. Taken die ik vervul zijn o.a. kopieer- en scanwerk, maken van nieuwsbrieven en schoolgidsen. Veel computerwerk. Ook koffie- en thee, postverwerking, aannemen telefoongesprekken, opvangen monteurs, lamineren, kleine onderhoudsklussen, storingen doorgeven, bestellingen doen enzovoort enzovoort. Veelal ben ik dan het eerstelijns contact en neem zo veel werk uit handen.
