Nu, in moderne tijden, de communicatiemiddelen toenemen, blijft het handig helder af te stemmen welke communicatiemiddelen we met welk doeleinde zullen gebruiken.

Parro

De nieuwsbrief en schoolbreed ander nieuws, zal via het algemene Parro account verzonden worden. Alle organisatorische zaken, op school- en klasniveau, zullen gecommuniceerd worden via deze app.

Wanneer u een korte mededeling hebt voor de leerkracht, bijvoorbeeld omtrent ziekmelding of traktaties, kan dit met de gespreksfunctie in Parro. De leerkrachten van elke groep zullen u de komende dagen opnieuw uitnodigen voor de juiste groep in de Parro-app. Ook ontvangt u, wanneer een klas twee duo-collega’s heeft, een uitnodiging voor een ‘gesprek’ waarbij zij beiden mee kunnen lezen. Wanneer u zelf een gesprek aanmaakt kan dit slechts naar één collega, dus graag hun initiatief afwachten.

Persoonlijk, telefoon en mail

Wanneer we inhoudelijke zaken met elkaar bespreken, is het prettiger andere wijzen van communicatie te gebruiken. Soms kan het bijvoorbeeld zijn dat u vragen heeft over de onderwijsinhoudelijke ontwikkeling van uw kind. Of zijn er zorgen op sociaal of medisch vlak. Dan is het fijn wanneer u de leerkracht persoonlijk benadert. Dit kan op de vier vaste gespreksmomenten (september-november-februari-juli) maar natuurlijk ook gewoon tussendoor. Wanneer het persoonlijk even niet lukt, vinden wij het het fijnst dan te bellen of te mailen.